• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60514
+
-

طرح‌های آبخیزداری  اعتبار گرفت

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری این استان در سال جاری اختصاص داده شد.

«علی‌محمد محمدی» به مناسبت روز مقابله با بیابان‌زایی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته که در ۳ بخش مکانیکی و آبخیزداری، بیومکانیک و بیولوژیک هزینه می‌شود.

وی گفت: این اعتبار به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری، حفاظت اراضی برای اجرای طرح‌ها کاداستر و آفت‌زدایی، حفاظت فیزیکی شامل گشت و مراقبت، پیشگیری از حریق و مدیریت چرای دام، جنگل و مرتع و آموزش و ترویج هزینه می‌شود.

محمدی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به استان اختصاص داده شد که این میزان برای اجرای ۱۲۰ طرح در ۳۰ حوضه آبخیز استان در ۲۰۰ هزار هکتار هزینه شد.

محمدی افزود: طرح‌های آبخیزداری در راستای کاهش روان‌آب‌ها، جلوگیری از سیل و فرسایش خاک و کاهش تخریب‌های منابع طبیعی، نفوذ آب در سفره‌های زیرزمینی و گسترش پوشش گیاهی اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر این‌که برخی از عرصه‌های ملی، کشاورزی و جنگلی استان به سمت بیابانی شدن می‌روند، افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری از مهم‌ترین راه‌های مقابله با بیابان‌زایی است.

«علی محمدی مقدم» به اجرای طرح‌های پیشگیری و مقابله با بیابانی شدن اراضی در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری و اجرای صحیح برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و صنعتی می‌توان با این امر مقابله کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید